Actualitat

Moció del PSC per defensar el 2+2 a la variant d’Olot

19 novembre 2021

Pitu Guix
El Grup Municipal Socialista a l'Ajuntament d'Olot, amb l'adhesió de l'Associació d'Empreses EURAM Garrotxa i la Federació d'Associacions de Veïns d'Olot, presentarem una moció per instar a la Generalitat a declarar la variant d'Olot com a prioritària

 i que es retorni a la proposta inicial de 2 carrils per banda

 

El dia 23 de juliol de 2021 la Comissió de la Variant d’Olot es va reunir a la Sala de Plens de l’Ajuntament. La reunió va ser presidida per l’Alcalde d’Olot, Josep Berga, i pel Director General de Carreteres de la Generalitat, Xavier Flores, que va exposar que la variant d’Olot tindria inicialment un traçat de 1+1 i, en alguns trams, de 2+1. Aquesta nova proposta donava resposta a algunes al·legacions que s’havien presentat durant l’exposició pública de les alternatives de la variant d’Olot. Totes aquestes alternatives estaven redactades en un 2+2.

El projecte de variant C-37 2+2 ja va passar tots els tràmits ambientals i en el projecte es varen incloure totes les recomanacions del Parc Natural i del Departament de Medi Ambient de la Generalitat.

Per tant, no hi ha motius tècnics ni ambientals que obliguin a reduir la secció. El nostre Grup Municipal veu del tot incomprensible que per donar resposta a unes al·legacions després d’una exposició pública, es canviï completament la proposta de traçat inicial que era de 2+2.

És impossible que la proposta d’una variant de 1+1 pugui assumir amb facilitat part dels 18.000 vehicles que passen actualment pel l’Avinguda Sant Jordi i part dels 25.000 vehicles que passen per l’Avinguda de Santa Coloma diàriament.

Amb la nova proposta de 1+1 no es resoldran els problemes de trànsit a l’Avinguda Sant Jordi i al centre de la ciutat. La proposta inicial del 2+2 augmenta els nivells de seguretat i disminueix els nivells de contaminació, garantint que la ciutat i els seus barris vegin disminuït definitivament el trànsit, humanitzant i pacificant l’espai urbà. Vistos aquests arguments, el Grup Municipal Socialista, amb l’adhesió d’EURAM i la Federació d’Associacions de Veïns -amb qui ens vam reunir el passat dimarts- proposarà al Ple que insti a la Generalitat que la variant d’Olot sigui dissenyada i projectada en un 2+2, tal i com ja s’havia aprovat en el projecte a l’any 2007.

També creiem necessari reclamar que es prioritzi la seguretat i la sostenibilitat en el projecte. Proposem traslladar els acords al Consell Comarcal de la Garrotxa, als membres de la Comissió de la Variant i a la Direcció General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya.