Comarques Gironines

Comunicat

• Actualizado:
  • Creado:

El PSC de Comarques Gironines lamenta que l’alcalde d’Olot, Josep Maria Corominas (CiU), destini recursos públics a difondre propaganda amb segell de partit

La Federació del PSC de les Comarques Gironines considera que l’artista que ha comparat el president del govern Pedro Sánchez amb un violador, en un mural que s’exhibeix a l’Ajuntament d’Olot, exposa una doble calúmnia que té la pretensió de condemnar de manera indiscriminada totes les persones que no són independentistes i, alhora, tergiversa l’ordre institucional comparant malintencionadament l’Estat democràtic amb un suposat règim autoritari inexistent.

Malgrat tot, el PSC de les comarques gironines no té cap problema per admetre que el perímetre de la llibertat d’opinió en un Estat democràtic com el nostre és ampli fins al punt d’encabir l’expressió de calúmnies com les que s’expressen al mural de l’Ajuntament d’Olot. Però també vol recordar que una afirmació pública d’aquesta naturalesa és del tot inapropiada, inoportuna i impertinent; que és ofensiva per a les milers de dones que han estat víctimes d’una violació i que banalitza episodis d’extrema gravetat per obtenir-ne rèdit polític.

El problema subjacent en l’exposició del mural d’Olot és la utilització d’espais municipals i institucionals de l’Ajuntament per difondre propaganda amb segell polític, una circumstància que, d’una banda, beneficia de manera directa el partit que es troba en el govern i, de l’altra, interpel·la públicament amb una calúmnia molt greu tot l’àmbit no independentista. És un comportament inadmissible des de qualsevol punt de vista que perverteix el caràcter provocador de l’art i el desnaturalitza posant-lo al servei d’una opció política que no ha de ser necessàriament compartida.

El PSC de les comarques gironines vol expressar també que un mural d’aquesta mena, que llança un missatge del tot contrari a la vigència de la llibertat de pensament que ha de prevaldre a Catalunya, hauria de traslladar-se a un espai privat, a l’empara de la plena llibertat d’expressió, en el qual tothom que tingui intenció de pronunciar-se en la línia que proposa aquest tipus de calúmnia pugui fer-ho lliurement a distància dels espais públics, per evitar-ne la patrimonialització a favor d’una opció de pensament concreta .